10 kérdés – ember a cég mögött: Nagy Barna

Nagy Barna

Nagy Barna az egyik legjobb hazai honlaptervező és online kommunikációs cég, a Kreatív Vonalak ügyvezetője és társalapítója. Nemcsak cégvezetőként, de stratégiai tervezőként és egyetemi oktatóként is tevékenykedik. Előadóként könnyen találkozhattál vele többneves szakmai rendezvényen.

Megszállott önfejlesztő, aki a pszichológia iránt érdeklődve jutott el a marketingig.Csapatával több mint 450 átadott arculaton és honlapon van túl, ami mellett díjak tucatjaival büszkélkedhet. Neki mégsem a siker a legfontosabb. Értéket igyekszik teremteni, ami jóval maradandóbb.

Mivel Barnával jó üzleti kapcsolatot ápolunk és nemcsak Webgalamb viszonteladóként, de megbízható partnerként is ismerjük, kíváncsiak voltunk a titkaira. Ismerd meg Te is az embert a cég mögött!

1. Barna, mesélj egy kicsit nekünk! Hogyan kezdted a vállalkozásodat?

A mi történetünk úgy kezdődött, hogy a főiskola alatt szerettük volna továbbképezni magunkat. Alapítótársam, Szilágyi József kommunikációs vonalon mozgott, én az informatika oldaláról közelítettem meg a területet, de szerteágazó dolgokat tanultunk az órákon kívül is. Multimédiát, webszerkesztést, 2D és 3D grafikát, pszichológiát. Felkértünk egyszer közösen egy iparművészetit végzett szakembert, hogy tartson nekünk órákat grafikai tervezésről, tipográfiáról. Kezdésnek megnézte a munkáinkat, és azt mondta, hogy hát ez nagyon jó, miért nem alapítunk erre céget? A különórák így el sem kezdődtek, de ez elültette a bogarat a fülünkbe. Elgondolkodtunk azon, hogy mi az, amit akár egész életünkben szívesen csinálnánk, és arra jutottunk hogy ez a terület az. Különböző személyiségek vagyunk, de az összes lényeges dolgokban egyetértünk, így történt, hogy még a diplomázásunk évében megalapítottuk együtt a Kreatív Vonalakat.

Szó szerint a semmiből indultunk. Teljesen ismeretlen terep volt számunkra mind a vállalkozás, mind a szakmánk üzleti vonatkozása. Csak az lebegett a szemünk előtt, hogy a vevőink számára értékes, minőségi dolgot alkossunk, és bármit hajlandóak voltunk megtanulni, hogy ebben jobbak legyünk.

2. Közvetlen, tartalmas, életvidám embernek ismerünk. Mi tart mozgásban?

kreativvonalakAz őszinte kíváncsiság. Én nem csupán elvégezni akarok egy munkát, és nem is azért tanulok, hogy megoldjak egy feladatot. Igazán meg akarom érteni, hogy miért működik valami, vagy miért nem. Hogy miként tud egy vállalkozás vagy egy ember sikeressé válni, vagy mondjuk hogyan tudja önmaga korlátait legyőzni.

A munkánk során pedig bőven van lehetőségem példákat tanulmányozni. Sok száz különböző területen tevékenykedő céggel dolgoztunk már. Rendkívül izgalmas és színes, ugyanakkor felelőségteljes munka a miénk.

3. Mi tesz boldoggá az üzleti életben?

A hétköznapi munkánkban az, ha nagyszerű ügyféllel dolgozhatunk, és valami igazán zseniálisat tudunk közösen alkotni. A vállalkozói életben szerintem az a legszebb, hogy semmi sem kötelező. Szabadon alakíthatjuk a munkánk paramétereit. Persze ez felelősség is: ugyanez vezethet az újításhoz és az értéktelenséghez is.

Szakmai előadóként pedig a beszédem közben elkapott csillogó tekintet, egy elismerő bólintás, egy jól látható aha-élmény rendkívül örömteli a számomra. Ahogy a közönség inspirálódik, az rám is visszahat, és jobb előadóvá tesz. Akkor pedig nem kell mondani, hogy mit érzek, mikor azzal jönnek oda hozzám hogy “számomra ez volt a nap előadása” egy olyan konferencián, ahol számtalan más előadót is hallhattak.

4. Mit tartasz a leghasznosabb vállalkozói képességnek? És miért?

A tanulékonyságot. Én azt látom, a legtöbbször azért kezd hanyatlani egy cég, mert valaki úgy gondolja, hogy már mindent tud. Ez meggátolja abban, hogy fejlődjön, újítson, de igazából attól is, hogy szimpatikus legyen a tevékenysége az embereknek. Én jól ismerem a képességeimet, mégsem merném kijelenteni semmilyen területről, hogy mindent tudok róla. Az olyan, mintha semmit sem tanulhatnék vagy tapasztalhatnék már benne. Ha valakiben megvan a belső késztetés a tanulásra, és képes is befogadni az új dolgokat, az alapvetően sikerre van ítélve.

Kreativ Vonalak

5. Milyen holnaptulajdonosoknak, vállalkozásoknak ajánlod az e-mail marketinget leginkább?

Azoknak, akik ügyesek a célcsoportjuk megszólításában. Ez egy nagyon jó ár/érték arányú és hatékony eszköz lehet, de csak azoknak a kezében, akik nem untatják az embereket. Ha a potenciális vásárló nem tekinti értékesnek a levelünket, akkor egy kalapba esünk nála a spam levelekkel és drasztikusan visszaesik a csatorna hatékonysága.

6. Hogyan készülsz fel az előadásaidra?

Marketing előadásElőször meghatározom a főbb pontokat, amiket a témában érinteni kell. Utána végiggondolom a részleteket: milyen szakmai dolgokat, tanácsokat, kutatásokat, sztorikat, példákat érdemes ott elmondani.

Ezeknek kialakítok egy logikus sorrendet, külön figyelmet fordítva arra, hogyan kezdem és hogyan zárom le a mondandómat. Ezek alapján készítjük el a diasort.

A diákat végigpörgetve párszor átismétlem, melyiknél miről fogok beszélni és fel is készültem. Ha szóról szóra próbálnék valamit visszaadni, az rendkívül görcsössé tenne, ezért én a gondolati vázra épített improvizációban hiszek. Ráadásul így lehetőségem van a körülményektől függően alakítani is az előadásomat. Az egyik legnagyszerűbb élmény, ha a hangulatot jól érzékelve meg tudom nevettetni a közönséget.

7. Ha pénzben kéne kifejezned a saját vevőlistád értékét, mennyit érne Neked?

Nyilván rendkívül értékesek a kapcsolataink. Éves szinten több tízmilliós különbséget jelentene, ha ezek nélkül kellene nulláról építkeznünk.

8. Mi az, amit a Webgalamb hozott a vállalkozásodba?

Ha bármi miatt egyszerre kell levelet küldeni több embernek, akkor megkerülhetetlen egy hírlevélküldő rendszer. Mint ilyen, a Webgalamb egy praktikus kompakt megoldás. Időt spórol, segít a szegmentálásban, az ütemezésben, a perszonalizálásban.

9. Mit tanácsolsz azoknak, akik most kezdik az e-mail marketinget?

Azt, hogy ne hagyják ki az alapokat. Legyen végiggondolva, hogy miben egyediek a piacon, milyen értékeket képviselnek és milyen stratégiával tudják ezeket hitelesen közvetíteni. Utána gondolják végig, hogy miként tudják érdekessé és állandó színvonalúvá tenni a rendszeres hírlevelüket. Akik sikertelenek ezen a területen, azoknál jellemzően ezek maradnak el, vagy ezekre nem tudnak megfelelő minőségű válaszokat adni.

10. Ha csak egy tanácsot adhatnál egy gyermeknek, aki most kezdi az életet, mi lenne az?

Nekem, mint gyakorló kisgyerekes apa, ez egy fogós kérdés 🙂 Ha csak egy dolgot mondhatnék, akkor talán azt a gondolatot adnám tovább, hogy a végén mindig a teknősbéka nyer. Mint az ismert La Fontaine mesében. Lehet valaki gyors nyúl, ha csapong és elbízza magát. De ha valaki folyamatosan és eltökélten halad a célja felé, abban hatalmas erő van.


Iratkozz fel értesítőnkre és üzenetet kapsz új bejegyzéseinkről:




Nincs még hozzászólás. (szólj hozzá te is)


Szólj hozzá te is: