5 gyakori kérdés a hírlevélküldésről

hírlevélküldés

Ti feltettétek, mi pedig szemezgettünk egy kicsit azokból a gyakori kérdésekből, amikre a hírlevelezéssel kapcsolatban többen is kíváncsiak voltatok. Íme 5 kérdés és a válaszok. Reméljük, tudtok belőle meríteni.

1. Milyen gyakran érdemes hírlevelet küldenem?

A lényeg a rendszeresség. Nincs kőbe vésett szabály. Ha lenne, az sem lenne igaz minden területre, minden iparágra. Amit viszont nem csak mi, hanem ügyfeleink igen nagy része is tapasztalt, hogy kampányok alkalmával minden egyes levélküldés, azaz emlékeztető új vevőket hoz. Bizony! Ezért ha van is egy megszokott e-mail mennyiséged, akkor is érdemes ezt megnövelni a komolyabb kampányaidnál.

Hogy ez pontosan mennyi levelet jelent?
A kampány fontosabb részeinél, például az utolsó napokban akár napi 2-4 levelet is ajánlott küldeni. Ezeket célszerű más-más stílusban és hosszban megírni, így a sietőseket és a bővebb infóra vágyókat is el tudod csípni. Mivel az e-mail marketing az egyik legjobban mérhető marketingeszköz, bátran tesztelgess, mert azonnal látni fogod, hogy mi az, ami jobban működik. Ezzel minden egyes kampányod egyre sikeresebb lesz. Amit ne csinálj, hogy a leiratkozásoktól tartva visszaszorítod az infót és a jó ajánlatokat. Írj, tesztelj és hagyatkozz az eredményekre a feltételezések helyett!

2. Milyen típusú leveleket olvasnak el leginkább?

Ez is többtényezős dolog. Ki a célpiacod, milyen életkorúak, milyen a kommunikációs stílusuk, milyen az arculatod… stb. Így aztán irányokat lehet csak mondani. Hogy pl. legyen figyelemfelkeltő a tárgymeződ, élőbb a szöveged, mint amit a reklámokból megszoktunk, legyen sürgető vagy határidős, személyes, létező problémára megoldást kínáló, kíváncsiságot ébresztő.

A jó hír, hogy itt is atompontosan mérhetsz. Amikor elkezded az e-mail marketinget az olyan, mint egy csiszolatlan gyémánt a kezedben. Némi gyakorlattal tökéletesen a saját piacodra formálhatod és nagy kincs lesz a kezedben.

3. Milyen bevált tárgymező praktikák vannak?

Még mindig nagyon szeretik az emberek a saját nevüket, így ha nem is folyamatosan, de érdemes már a tárgyban használnod. Jók lehetnek a rövid, lényegre törő kérdések, a határidős figyelmeztetések vagy az örök varázsszavak, az „ajándék”, „akció” stb. És persze itt is az a lényeg, hogy tapasztald ki, próbálj meg több stílust, több tartalmat, aztán teszteld.

A Webgalamb versenyeztetés funkciójával például ugyanazt a levelet kiküldheted több tárgymezővel is az olvasói listád egy-egy kisebb részére. Egyértelműen látni fogod, melyiket nyitják meg többen. Amiket viszont érdemes elkerülnöd a tárgymezőben, azok a halmozott írásjelek (sok felkiáltójel, stb.) Azzal ugyanis növeled az esélyét annak, hogy spam listára kerüljön a leveled.

4. Hogyan tudom a cégem arculatához igazítani leveleimet?

Ha a hírleveleidben visszatér a céged, a weboldalad arculata, az nem csak profibb hatást kelt, de segít az olvasóid fejében is maradni. Persze, célpiactól függ, hogy milyen típusú levelet olvasnak többet. Valahol az egyszerű, szinte grafika nélküli szöveg jön be. Itt maximum a logódat érdemes az aláírásba tenni. Ha viszont tényleg az arculathoz igazított levelet szeretnél, akkor a weboldalad kicsinyített, átalakított mását érdemes használni. Ugyanolyan színekkel, formákkal, formázásokkal. Ezt úgy tudod elérni, hogy elkészítesz vagy elkészíttetsz (akár velünk) egy üres sablont a fentiek alapján. Tartalom nélkül. Ezt a sablonlevelet feltöltheted akár több százszor is a Webgalambba, hogy aztán amikor levelet szeretnél írni, ott várjon készen, és már csak a tartalmat kelljen beleírnod.

A Webgalambnak erre a célra külön levélsablon varázslója van, ahol néhány lépésben szabványos, reszponzív, modern levélsablonokat készíthetsz. Nem kell hozzá se grafikusi, se egyéb szakmai tudás, végtelenül egyszerű használni. Mivel ennél úgy alakítod a leveleket, ahogy szeretnéd, nagyon sok lehetőséget rejt magában.

5. Az én iparágamban „túl sokan” vagy „szinte egyáltalán nem” hírleveleznek. Mit tegyek?

Röviden: csak csináld! Ha még senki nem használja az iparágadban az e-mail marketinget, akkor itt az ideje, hogy Te kezdd el az elsők között. Ha pedig szinte már mindenki hírlevelezik a területeden, akkor – ha csak nem akarsz iparágat váltani, – „nem teheted meg”, hogy ne csináld. Mindenesetre, akik okosan használják, azok esküsznek rá, és hatalmas forgalmat generál nekik. És bár az e-mail marketing tényleg csodafegyver, ha más marketing eszközökkel ügyesen kiegészítve használod (közösségi oldalak, remarketing, Google Adwords, blog stb.), akkor még csodásabb lesz. Kezdd el, tapasztalj, tesztelj, és meglátod, hogy mennyi plusszot hozhat Neked.


Nem akarsz kockáztatni? Próbáld ki a Webgalambot 30 napig ingyen, vásárlási kötelezettség és korlátozások nélkül itt: www.webgalamb.hu/ingyenproba


Iratkozz fel értesítőnkre és üzenetet kapsz új bejegyzéseinkről:




1 hozzászólás (szólj hozzá te is)


    Szűcs Ádám http://wordpress.video.hu/

    Csak megerősíteni tudom a leírtakat. Aki okosan csinálja, annak rengeteg pluszt jelent egy jól felépített hírlevél-lista, és annak megfelelő használata.


Szólj hozzá te is: