Marketing Expo kulisszatitkok Wolf Gábortól

Címkék: , , , 2 hozzászólás

Marketing Expo - Wolf Gábor

Van egy rendezvény, amin ha kisvállalkozóként vagy marketingesként még nem fordultál meg, az olyan, mintha még soha nem kóstoltál volna csokifagyit, vagy mondjuk nem láttál volna egyetlen Bud Spencer filmet sem.

Merthogy a Marketing Expo mondhatni alap. Akkor is érdemes részt venned rajta, ha Te már mindent tudsz a vállalkozásról vagy a marketingről (de jó Neked), és mondjuk csak kapcsolatot építenél vagy kimozdulnál a mindennapokból. Konferencia, kiállítás és vásár, ahol minden évben ezernyi területről érkező vállalkozó üdvözli egymást ismerősként. És ahol a Webgalamb is a kezdetektől fogva jelen van kiállítóként.

Nem véletlen, hogy szerettünk volna egy olyan interjút, amit akkor is szívesen olvasol, ha egyébként bárkit simán vernél egy Expó-kvízben. Wolf Gábor, a Marketing Expó, vagyis a Marketing Commando apukája most olyan kulisszatitkokról is beszél, amit máshol nem hallhattál.

Tarts velünk! Meg persze kukkants be hozzánk majd a Marketing Expón is, szeretettel várunk a Webgalamb standnál!

1. Gábor, mesélj egy kicsit nekünk, hogy született meg a Marketing Expo gondolata?

Hű de belekérdeztél! Mert itt kellene azt mondani, hogy volt egy ötletünk, amire készítettünk egy üzleti tervet és… á, dehogy! Ülök egy amerikai konferencián, és azt mondják: a prémium konferenciákat tudjátok, hogy a legkönnyebb eladni? Egy olcsó konferencián! Hű, ezt lejegyeztem, és három hónappal később kiálltam a teli Kongresszusi Központ színpadára.

Micsoda élmény volt! Onnan organikusan fejlődött, egyre több kiegészítéssel a Marketing Expo, míg elérte a mai formáját. Ami anno a Marketing Szuperkonferencia csalijaként indult, mára a legnagyobb show-nk lett.

2. A hazai kisvállalkozói világban nagyon sokan köszönhetik Nektek és a Marketing Expónak a kapcsolatrendszerüket. Mondhatni, olyan az egész, mint egy nagy család, ahol Ti vagytok a „nagyszülők”. Oké, korban nem. 🙂 De milyen érzés ekkora hatással lenni a vállalkozókra?

Wolf GáborPár éve tankolom a kocsit, egyszer csak felfigyelek egy ismerős hangra. Varga “Mannapszappan” Emil. Hátranézek, és leesik az állam: egy csoport Marketing Commando ügyfél, vagy tízen, akik épp egy saját szervezésű mastermind meetingről sétálnak ki! Nálunk ismerték meg egymás, és azóta együtt fejlődnek.

Fogok is erről beszélni a Marketing Expón, hogy egy ember hogyan változik, ha jobbá akar válni? Semmiképp sem otthon, fogcsikorgatva. Hanem belépsz egy közösségbe, aminek az értékei tetszenek, és hagyod, hogy az a közösség átformáljon, jobbá tegyen Téged.

Ilyen az Expó, és ez az egyik legjobb eredménye, ezek a kapcsolatok, üzletek, hasonló gondolkodók közti együttműködések – barátságok. És szerelmek, ó, bizony, már van párunk, akik az Expón ismerkedtek meg és nemrég jegyezték el egymást. 🙂

3. Egy csomó Marketing Expo van már a hátatok mögött. Ennyi idő múltán számotokra mi a legtanulságosabb tapasztalat a kisvállalkozókról?

Mondjak egy jó példát? 🙂 10 éve egy kkv marketing költségvetése éves szinten 50e Ft volt. Ma – épp most mértük fel – 2,3… MILLIÓ! 10 éve egy vállalkozó egyenlőt jelentett azzal, hogy vádlott. Ma, kezdik őket követendő példaként a fiatalok elé állítani, még a média is. 10 éve vállalkozói sikernek az számított, hogy kit ismersz, meg hogy jól le tudod nyomni a beszállítóidat.

És ma? Sikeres vállalkozónak ma az számít, aki egy jó céllal a zászlóján vezet egy céget, gondoskodik az alvállalkozóiról, munkatársairól, vevőiről, és talán egy kis karitatív munkát is végez. És jól alszik. Boldog, teljes életet él. Persze halljuk az ellenpéldát, a mutyit, a jó marketinggel felhúzott vacak cégeket is, de ők vesztésre állnak, mert dínók.

4. És mi az, amit Ti, mint vállalkozók tanultatok meg kifejezetten az Expók kapcsán?

Az első és legfontosabb, hogy bár az Expó egy belépő “termék”, egy “olcsó” tömegkonferencia – mégis úgy kell megcsinálnunk, mint egy Oscar gálát, hogy elkápráztassuk a résztvevőket! Azt hiszik, hogy 19 990 forintért (ami le is vásárolható), majd kapnak egy sötét termet egy kis projektorral, néha gerjedő kihangosítással, meg egy előadót, aki egy rosszul szabott öltönyben, a pulpitus mögül felolvassa a prezijét. 🙂

A második, hogy az innovációt sosem lehet megúszni. Ha nem folyamatosan azon dolgozol, hogy a céged leelőzze a tegnapi önmagát, akkor valaki más fogja azt helyetted megtenni. A Marketing Expo 2010 óta rengeteget fejlődött tartalomban, technikában, metódusokban, szervezettségben, és mi hajtjuk előre.

A harmadik pedig ez: ha otthon hallgatsz zenét, akkor elvagy, kicsit mosolyogsz, néha dúdolgatsz. De elmész ugyanannak a zenésznek az élő koncertjére, és tombolsz, ugrálsz, torkod szakadtából énekled a dalt, és kiszakad a szíved a boldogságtól! Mekkora különbség, igaz?! Hát ezért mondjuk mindig, hogy klassz a sok vevővel az online kapcsolat – de az igazi élmény a rendezvényen történik, az a mi koncertünk. Ha Te megelégszel a hümmögéssel, maradj otthon. 😉

Marketingexpo

5. Volt már olyan év, hogy valami miatt annyira tele lett a hócipőtök a szervezéssel meg mindennel, hogy legszívesebben hagytátok volna a fenébe az egészet?

Hát persze! Hazudnék, ha azt mondanám, hogy az Expo ma már sima ügy. Téptük a hajunkat már a helyszín miatt, volt, hogy az Expo reggelén még nem érkeztek meg a székek egy kamionos hülyesége miatt. Volt hogy annyit csúszott a weboldal, hogy alig volt időnk kampányolni. A Marketing Expo egy rendkívül komplex rendezvény, tényleg több száz miniprojektnek kell rendben lennie. Látnád Janata Kriszta és Havan Lilla csekklista dossziéit, azok önmagukban egy kisebb vagyont érnek. 🙂

6. Mi volt a legviccesebb sztori az Expóval kapcsolatban?

Egyszer dugóba kerültünk Kriszta és én az Expó reggelén. Állt a sor, azt hittük, megöl az ideg! Majdnem lekéstük a saját konferenciánkat! (Azóta egy közeli szállodában alszunk az előestéjén)

Őszintén szólva, ezek a sztorik akkor és ott kicsit se viccesek, hullafáradtan már csak nagy hülyeségnek látod a kis hülyeséget, és irtó cikinek érzed a kicsit cikit. Kb. 3-4 hónap múlva kezdünk el rajtuk nevetni.

Itt egy másik, amin 2010-ben a színfalak mögött dőltünk a röhögéstől:

A résztvevőknek adtunk egy kupont, 10e Ft értékben.
A rendezvényen mutattuk be a Kisvállalati Marketing Bibliát, aminek az ára 5e Ft volt. Az emberek megrohanták a standunkat érte, és persze szóltunk előre, hogy a kupon a nagyobb értékű csomagjainkra érvényes, pár százalék a kuponnal akarta kifizetni a könyvet:

Figyi, van kuponom, kérem a könyvet és akkor kapok 5000 forint visszajárót?

Mi, akik nem a standon dolgoztunk, hanem a háttérben, infarktust kaptunk a röhögéstől. A kollégáim, akik ezt viszont órákon keresztül kapták a standon, már nem annyira… 🙂

7. Melyik a kedvenc fotód az Expóról és miért?

Galagonya bohóc Marketing Expó

Ez, azért, mert bármilyen is legyél, elfogadunk! A Marketing Expón haza jössz egy olyan közegbe, ahol oké másnak lenni. Oké ambiciózusnak lenni. Oké hajtani a pénzért. Oké bevallani, hogy néha az üzlet izgalmasabb mint a szex. Oké bevallani, hogy ha kampányod van, akkor éjjel-nappal meló van. Hogy utáljuk a pénteket, és örülünk a hétfőnek. Itt végre csupa olyan emberrel találkozol, mint Te, és rájössz: nem Te vagy a különc. Nem vagy egyedül.

8. Mi a nehezebb? Kitalálni mindig új témákat vagy megszervezni és lebonyolítani a rendezvényt?

Téma? Annyira fejlődik a marketing, és mi annyi, sokféle, sokszínű céggel dolgozunk együtt, hogy a témából SOSEM fogunk kifogyni! Inkább az a nagy kihívás, hogy mit hagyjunk ki, hogy ne egy hetes legyen az Expo. 🙂

De a kihívás az, hogy mi az év 10 hónapjában egy intorvertált mikro cég vagyunk, akinek aztán egyszer csak hopp – 5 főről 50-re kell nőnie a semmiből. Az új, mozgó kollégákat beolvasztani a csapatba, hitelesen kommandósítani pár hétre. és velük együtt megugrani a tökéleteset. Mindezt augusztusban, amikor a fél ország a Balatonban áztatja magát, nem hajlandó dönteni, nem bír gondolkodni, nem veszi fel a telefonját. Na, nekünk akkor van a csúcs-szezonunk, és frusztráló ezzel a kánikulai lelassultsággal szemben hajtani. Mintha más dimenzióban élnénk.

9. Hogy telnek az Expo előtti utolsó napjaitok? És mit csináltok utána? Intenzív pihi, esetleg munka, buli, utazás?

Expo előtt: ez olyan, mint egy színházban a nagy premier előtti napok. Rohanás. Hibák. Pánik. Dráma! Mindig van pár partner, akire akkor jön rá, hogy csak vele foglalkozzunk, amikor van 100 másik is. (Köszönöm, hogy a Webgalamb MINDIG szuper partner az Expón!) Ami jó, hogy a stáb számít a nehézségekre, és már sokkal elfogadóbban, rutinosabban kezeljük. De azért mindig feszült és stresszes, de izgalmas is!

Az Expo reggele full adrenalin! Egy más elmeállapot. De addigra már sínen van a legtöbb dolog, és amikor megjönnek a nézők, elönt a nyugalom, hogy ezt értük tesszük, ez jó lesz. Tudod, amikor sokat gyakorolsz előtte, és alig várod, hogy lássák, mert tudod, hogy jó lesz és élvezni fogják.

Utána – na az kész antiklimax! Pörgés, pörgés, pörgés, BUMM! – elment mindenki, kész vagyunk, üres a Lurdy, jaj. “Hallo, Anya, szia, bocs, hogy rég nem hívtalak. Csak azért telefonálok, hogy kész, túléltük!”

10. Mit üzensz azoknak, akik még nem voltak az Expón?

Gyere magad miatt – maradj a hangulat miatt. Ha fontos Neked, amit a marketing tehet a cégedért, akkor 365 napból talán egyet rászánhatsz. 🙂

Az Expó weboldala:
Marketing Expo 2016


Iratkozz fel értesítőnkre és üzenetet kapsz új bejegyzéseinkről:




2 hozzászólás (szólj hozzá te is)


    Galagonya bohóc http://www.galagonyabohoc.hu

    Huh, ezt nem is gondoltam! Köszönöm az említést!

    Galagonya bohóc http://www.galagonyabohoc.hu

    ….próbáltam volna megköszönni Wolf Gábornak, de addigra letiltott az oldaláról. Ennyit az elfogadásról 🙁


Szólj hozzá te is: