10 kérdés – ember a cég mögött: Vámos Robi

Vámos Robi Táblácska

Vámos Robi mosolyra derítő vállalkozását, a Táblácskát talán nem is kell bemutatnunk. Kreativitással, pozitív életszemlélettel az ajándékozás örömén szárnyalva lüktet.

Szülőket, nagyszülőket, gyerekeket, kollégákat, barátokat és ismert embereket emlékeztet rá, hogy mindannyian egyediek és megismételhetetlenek. Hogy mindannyian fontosak valakinek. És ez úgy tűnik, nagyon kell a rohanó világban.

Robi régi kedves ügyfelünk, akivel nemcsak a Webgalamb kapcsán találkoztunk, de a CRM rendszerét is mi készítettük. Kifaggattuk hát a vállalkozásról, az e-mail marketingről és az élet nagy dolgairól…

1. Robi, mesélj egy kicsit nekünk! Hogyan kezdted a vállalkozásodat?

Eredeti szakmám gépészmérnök. Ekként is dolgoztam több mint tíz évig, de nem teljesedtem ki benne. Egy napon nagyon megérett bennem, hogy valami mást kellene csinálni. 2011-ben rákerestem a Google-ban az “önmegvalósítás” szóra, és innen indult minden.

Rövid úton kiderült, hogy a rajzolással kell valamit kezdenem, de a hogyan még nem volt meg. Elkezdtem ugyan tudatosan ajándékokat készíteni és akkor még kézműves oldalakra töltöttem fel az alkotásokat, küldetést azonban ekkor még nem tudtam megfogalmazni. Ez fokozatosan alakult.

Azt szerettem volna, ha abból élek, amit szeretek csinálni. Itt még inkább magamra gondoltam, hogy működhessen, elindulhasson. Még nem tudtam, hogy akkor működik igazán, ha az ember mások érdekeit helyezi a sajátja elé. Sok segítséget kaptam a feleségemtől, aki a bátor lépésem mellé állt – hiszen lemondtam egy szép fizetésről és a biztosnak mondott anyagi háttérről. Hálás vagyok ezért nagyon! Az hamar kiderült, hogy marketinget kell tanulnom. Ehhez remek forrásokat találtam, és elindultam az úton.

2. Pörögsz, jössz-mész, építed a kapcsolataidat, a Táblácskát és a saját márkádat. Honnan ez az energia?

Szeretem csinálni. Lehet, hogy még csak nemrégen fogalmaztam meg, de ettől még eddig is igaz volt. Új dolgokat szeretek csinálni, új embereket megismerve új helyeken, és ezek mind olyanok kell, hogy legyenek, amik valamiképp jobbá teszik az emberek hétköznapjait. Ez lehet egy ajándék, lehet csak egy kis virág egy posztban.

A kapcsolatok szinte maguktól jönnek. Tényleg. Szinte sosem kellett kilincselnem sehol. Egyszerűen csak hitelesnek kell lenni. Ez több, mint egy cég vezetése. Sőt! Tulajdonképpen nem is vagyok cégvezető, főleg nem ügyvezető típus. Vízióm van, melyet képes vagyok megláttatni. S mivel magam is ezen értékek alapján élek, a hitelességet megérzi mindenki, akivel beszélek. Nem lehet ámítani az embereket. Nem hiszik el. Miért higgyék el? De ha megérzik a lendületet, minden lehetséges. Félreértés ne essék: nem vehemens tanknak kell lenni, és átgázolni mindenkin. Figyelmesnek kell lenni és mindig azt adni, amire a partnernek szüksége van. Sőt: mindig többet. Meg kell lepni bárkit, aki kapcsolatba kerül velünk.

Az energia tehát csak úgy jön. Észrevétlenül löki az embert tovább. Mindig van miért felkelni. Mindig ott a következő izgalmas program. Élni kell, vele együtt!

Új embereket megismerni csodálatos dolog. Én igen rideg valaki voltam régen. De megtanultam sokkal több minden elfogadni, és ez bizony megszépít mindent. A kapcsolatokat is. Rájössz, hogy igazából nincsenek rossz emberek és rossz történések sem.

Táblácska
www.tablacska.hu

3. Mi tesz boldoggá az üzleti életben?

Ha látom mások örömét. Én alapvetően dicséretfüggő vagyok. Mégsem az tesz boldoggá, ha mindig dicsér valaki. Az tesz boldoggá, ha látom a hatását annak, amit csinálok. A csillogó szemeket, az örömkönnyeket. Oké, a lájkokat is persze. Jó mérce azért. Igenis számít, mert ha másból nem tudod lemérni, akkor ebből kell. De ha tudom, hogy ez most tényleg betalált, az mindennél szebb érzés.

4. Szerinted melyik a leghasznosabb vállalkozói képesség? És miért?

A döntésképesség. Nagyon sok időt és energiát lehet vele megtakarítani, és valami más, szuper dologra fordítani. Gyorsan kell tudni dönteni, de ugyanakkor átgondoltan. Nem arra gondolok, hogy valamilyen versenyhelyzet miatt hirtelen kapkodni kell. El kell tudni döntenünk, hogy valamivel foglalkozunk vagy sem. Különösen akkor, amikor már kezd önjáró lenni a vállalkozás. Akkor nem szabad elszállni, és sok mindenre kell nemet mondani. Ezek mind nagy döntések is lehetnek, de mégsem lehet rájuk hónapokat szánni.

5. Milyen rendszerességgel nyúlsz az e-mail marketinghez és mire használod leginkább?

Általában hetente-kéthetente küldök ki levelet a teljes közönségnek, amiben híreket, sztorikat írok meg. Cikkeket, véleményeket. E-mailben küldöm el a letölthető színezőimet is és a levélsorozatot akkor, amikor valaki először rendel tőlünk. E-mail kampányokat is használok, általában facebookkal együtt, szegmentált listákon. Mindenkinek sosem jó ugyanaz az üzenet.

6. Hogyan írod a hírleveleidet, kampányleveleidet?

Bár úgy tanítják, hogy legyen meg a tervem a következő hónapok témáira, én ennél sokkal spontánabb vagyok. Ha arra érdemes témát találok, felírom a jegyzeteimbe és amikor úgy érzem, akkor megírom. A hangsúly ezen van: úgy “érzem”. Ha nem érzed, nem tudsz írni. Vagyis írhatsz, de nem megy át. Kell hozzá az érzés. Főleg az én követőimnek: mindent beleadok egy posztba vagy egy levélbe is. És ezt akkor tudom őszintén megtenni, amikor friss, élénk az élmény. Nem tudok hírleveleket előre időzíteni, attól laposak lesznek.

Megírom a sztorit először egy levegővel. Ha netán leblokkolok, akkor meggondolom, hogy vajon tényleg érdekes a téma vagy csak elkezdeni volt jó? Hiszen ha engem nem érdekel, amit írok, akkor miről beszélünk? 🙂 Aztán ha kész a szöveg, akkor tagolom, kiszedem a hosszú mondatokat, érthetetlen szövegrészeket és elteszem egy éjszakára. Reggel elolvasva mindig átírok egy csomó mindent, és mintha kiderülne az ég: érthető és tiszta lesz.

7. Ha pénzben kéne kifejezned a saját címlistád értékét, mennyit érne Neked?

Hűha! Bármennyit. Nyolcszámjegyű, az biztos, de inkább kilenc. Ha jó egy lista, akkor bizony az egy alappillér.

8. Mi az, amit a Webgalamb hozott a vállalkozásodba?

Kérj bármitNyugalmat és kényelmet. Már az első rendelési űrlapot is Webgalambbal készítettem el. És igazából azóta is ez az egyik legfontosabb eszközünk.

Sosem felejtem el: amikor mérlegeltünk, hogy megvegyük-e a Webgalambot, akkor felmerült, hogy “de hát azt a pár levelet ki tudjuk küldeni manuálisan is”. Aha. Éppen ma néztem, naponta átlagosan 1.255 levelet küldünk ki. Ha csak fél perc egy levél küldése kézzel, akkor is tíz és fél óráig tartana 🙂

Tudom, hogy minden levél a helyére kerül és akkor, amikor szeretném. Nekem ezt a nyugalmat jelenti. És immár csaknem öt éve ekkora levélmennyiségnél sem volt olyan probléma, ami megakasztotta volna a folyamatokat. Köszönet érte!

9. Mit tanácsolsz azoknak, akik most kezdik az e-mail marketinget?

Tanuljanak meg érdekesen írni. Ez a legfontosabb. Borzasztó dolog látni a sok levelet, ami egyből a kukában landol nálam is. Jól kell fogalmazni, igényesen és érdekesen. És mintha egy embernek írnád!

Ha ez megy, és amit írnak, tényleg élvezetes olvasmány, hasznos és annak szól, akit valóban érdekel, akkor tegyenek róla, hogy profi módon és szabályszerűen juttassák el a címzetteknek. Például a Webgalambbal. 🙂

10. Ha csak egy tanácsot adhatnál egy gyermeknek, aki most kezdi az életet, mi lenne az?

Mindig lássa meg a jó lehetőségeket és hamar próbáljon meg a lehetőségek felé elmozdulni. Kár várni. Semmi értelme elemezni, ha a megérzés azt mondja: ez jó.
Amikor felmerül, hogy valakit szeretünk vagy nem – akkor szeretjük. Ilyen ez minden dologgal, még a vállalkozás apró állomásaival is.


Iratkozz fel értesítőnkre és üzenetet kapsz új bejegyzéseinkről:




3 hozzászólás (szólj hozzá te is)


    Gyarmati Attila http://marketingeszkozok.hu

    Gratulálok Robi!

    Nagyon szuper dolog amivel foglalkozol!

    Ebben nagyon egyetértek veled:
    “Hiszen ha engem nem érdekel, amit írok, akkor miről beszélünk?”

    Egy apró ötlet. Nekem sokat segített a szövegírásban egy ingyenes program, ami összpontosítja a figyelmem. Erről itt írtam egy cikket: http://marketingeszkozok.hu/egyeb/az-elkalandozasok-kora-lejart-avagy-hogyan-lehetsz-fokuszalt-szovegiras-kozben/

    Üdv!
    Gyarmati Attila

    Enikő

    Szuper cikk egy fantasztikus emberrel!

    Kalocsai Sándor http://magzsola.hu

    Inspiráló, hogy ilyen emberek, vállalkozók is vannak közöttünk. Friss, hiteles, és képes volt váltani, amire kevesen vállalkoznak. Pedig mennyire jó! (nekem is kellene végre). Az is tetszett, hogy nem mechanikusan ír, hanem amikor “jön” a dolog. Szóval, nincs tuti recept, hanem hit, szív, energia. Szóval, jó volt ezt olvasni, élvezetes.


Szólj hozzá te is: