6 csúnya hiba, amit az e-mail marketingben elkövethetsz

6 email marketing hiba

Sok apró titka van a jó e-mail marketingnek, amiket érdemes megtanulni. Van azonban legalább 6 olyan dolog, amit ha kihagysz vagy nem jól csinálsz, szinte tuti, hogy mérföldekkel rosszabb eredményeid lesznek.

Fusd át a listát! Ugye, Te nem követed el az alábbi hibákat?

1. hiba
Személytelen kommunikáció

„Kedves Olvasónk! – Tisztelt Érdeklődőnk! – Kedves Vásárlónk!”
Na, magadra ismertél? Ugye, hogy nem?

Szinte bűn nem kihasználni azt a lehetőséget, amit rengeteg marketingeszköz nélkülöz, de az e-mail marketing tudja. Ez pedig a perszonalizálás. Magyarul, hogy a nevén szólíthatod a feliratkozóidat. A saját nevére mindenki jobban figyel.

Használhatod már a tárgymezőben vagy magában az e-mailben is vagy a feliratkozás utáni oldalaidon is. Sőt, a Webgalambban nem csak a keresztnevet, vezetéknevet szúrhatod be automatán a leveleidbe, hanem bármilyen adatot, amit a feliratkozódról vagy a vevődről tudsz, legyen az születésnap, számlázási cím, feliratkozás ideje, bármi.

Aztán van egy másik oldala is a személytelen kommunikációnak. Amikor úgy beszélsz az olvasódhoz, mintha egyszerre több embernek szólnál vagy amikor túl általánosan írsz. Pl. ha azt írod, „bárkinek érdemes kipróbálnia” vagy „szedjünk össze néhány dolgot”, esetleg „vizsgáljuk meg, miért”. Kerüld az ilyen beszédet! Helyette írd azt: „érdemes kipróbálnod”, „szedj össze 3 dolgot”, és „vizsgáld meg, miért”. Ez közelebb visz, hidd el!

2. hiba
Szűrés nélkül mennek ki a levelek

Van egy listád, amire minden hírleveledet, akciódat, üzenetedet elküldöd? Ez iszonyú rosszul fest, ha például a leveledben azt a terméket kínálod, amit valaki pár napja vett meg. Vagy egy olyan szolgáltatásodat hirdeted a férfiaknak is, ami csak a nőknek szól. Biztos lehetsz benne, hogy lejjebb kerülsz a bizalmi lépcsőn az olvasóid szemében, hiszen ez azt sugallja, „nem figyelsz rám”, „nem vagyok neked fontos”, „nem tudod, ki vagyok és mi érdekel”. Miért is vásárolnának tőled az olvasóid, ha nem tiszteled meg őket azzal, hogy csak a nekik szánt értékes tartalmat adod?

Az e-mail marketingben rengeteg lehetőséged van pontosan azokat megszólítani, akiket kell. Sőt, ha Webgalambot használsz, minden szűrőhöz akár több feltételt is beállíthatsz. Például megadhatod, hogy csak azok kapják meg leveleid, akik egy másik csoportodban is benne vannak, vagy mondjuk, akik több mint egy éve iratkoztak fel. Elképesztően összetett műveleteket végez neked így a szoftver, és ebből csak annyit fogsz érezni, hogy pár kattintással tökéletesen tudod automatizálni az e-mail marketinged.

3. hiba
Rendszertelen, következetlen üzenetek

Ha néha megbombázod az olvasóidat, majd elhallgatsz hetekre, hónapokra, az nem egy jó stratégia. És az sem, ha mindenféle, össze nem illő témáról írsz egymás után. Tervezz meg egy nagyobb levélsorozatot. Tekints rá úgy, hogy az egyes levelek önmagukban is hasznos elemek legyenek, de összességében egy célt szolgáljanak, legyen az a márkád építése, egy termék értékesítése vagy közösség építése.

Persze, nincs általános szabály arra, hogy mennyi az ideális hírlevél. Ez sok mindentől függ, de egy biztos, ha következetesen és rendszeresen használod az e-mail marketinget, azzal felépítheted a bizalmat a feliratkozóidban és egy stabil pont leszel számukra, amikor szükségük lesz rád.

4. hiba
Túl sok tennivalót adsz az olvasódnak

Amikor megírsz egy levelet, azzal egy kicsit át kell, hogy vedd a stafétát. Vagyis a Te dolgod, hogy irányt mutass, hogy segítsd az olvasót, mit tegyen a végén. Kérjen ajánlatot? Kattintson a honlapodra? A sales oldaladra? Nézze meg a videódat? Kérjen visszahívást? Rendelje meg a termékedet? Fizessen elő egy szolgáltatásodra? Töltse ki a kérdőívedet? Írjon véleményt rólad?

Oké, itt megállunk, mert hosszú percekig lehetne sorolni, hogy milyen aktivitás kérhető az olvasódtól. És valószínűleg már a fentiektől golyózik a szemed. A lényeg, hogy az olvasód pont így van ezzel, tehát egy levélben csak egy feladatot adj! Ha nem így teszel, az nem csak zavaró, de az egyik kattintás a másik rovására mehet. Nem várhatod ugyanis az olvasódtól, hogy kattintás után visszamenjen kibogozni a leveled többi célját.

5. hiba
Csak képet küldesz vagy túl kevés szöveget és sok linket

Ha arra alapozol, hogy az emberek manapság nem szeretnek olvasni, akkor azt kell, mondjam, hogy ez ebben a formában szerencsére nem igaz. Mindössze az információáradat miatt sokkal jobb tartalmat kell adnod.

Persze, ez még nem lenne elég ok arra, hogy hibásnak minősítsük a csak képet vagy a nagyon kevés szöveget tartalmazó e-maileket. A helyzet az, hogy ezt nem mi ítéljük meg, hanem ezzel a módszerrel erősen növeled az esélyét annak, hogy a spam listára kerülj.

Az tehát nem jó megoldás, ha rendszeresen csak a szórólapodat küldöd el hírlevélként. És az sem, hogy a „tekintse meg termékeinket” szöveg után belinkelsz egy csomó terméket egymás alá. Beszélj az olvasóidhoz értékes szavakkal!

6. hiba
Küldés előtt nincs ellenőrzés

Működnek a linkek a levélben? Nincs valami tartalmi vagy helyesírási hiba? Megjelennek a képek, a videók? Jól tagolt a leveled minden eszközön való olvasáshoz?

Ó, ne aggódj! Velünk is előfordul, hogy hibázunk. Ez természetes, emberek vagyunk. Néha elírunk valamit vagy éppen elfelejtjük kattinthatóvá tenni a lényeget. És az igazság az, hogy meglepően sok az ilyen hibás hírlevél másoknál is. Ezért tettünk a Webgalambba egy olyan funkciót, amivel pontosan úgy küldheted ki magadnak a levelet tesztelésre, ahogyan azt az olvasód megkapná. Így aztán nincs találgatás, élesben ellenőrizheted mindenféle eszközön, mielőtt az egész listád megkapná.

Még több e-mail marketing tippet olvasnál? Kérd a Webgalamb ingyenes oktatósorozatát és az E-mail Marketing Titkok című e-könyvét itt! >>


Iratkozz fel értesítőnkre és üzenetet kapsz új bejegyzéseinkről:




7 hozzászólás (szólj hozzá te is)


    Nagy Enikő

    Remek összegzés, köszönöm! Eddig a kettest eléggé hanyagoltam, sajnos túl sok munka lenne beállítani. De tudom, hogy nem úszom meg, meg hát érdemes is lenne. 🙂

    Tamás http://www.5milliard.hu

    Szerintem a “Rendszertelen, következetlen üzenetek” az egyik legnagyobb ludas. Vannak marketingesek, akik hozzá szoktatják az embert, hogy minden vasárnap v. hétfőn küldenek levelet.

    Kedves Enikő!
    Képzeld el, ha egyszer beállítanád, hányszorosan megspórolná neked azt a tevékenységet, ami ezzel jár?

    Animato

    Mint hírleveleket kapó ember, engem a hatos nagyon szokott idegesíteni. Ha sikerül a levélküldőnek felkelteni az érdeklődésemet az még nem jelenti azt, hogy ki is akarom nyomozni, hogy hol vehetem meg a termékét. Ha nem tesz linket a levélbe ami közvetlenül a termékre mutat (nem a főoldalra meg mindenfelé máshová) akkor inkább nem veszem meg, akármi is az. 🙂

    attila

    hogyan lehet a névhez ilyen képet tenni?

    Animato

    gravatar

    Chrome Ball Studio http://www.chromeball.com

    A http://hu.gravatar.com weboldalon tudod az email címedet regisztrálni. Ha megvagy vele akkor minden weboldalon ahol ezt használják (jellemzően a WordPress oldalak többségén) meg fog jelenni az ikonod.

    attila

    köszi!


Szólj hozzá te is: