10 kérdés – ember a cég mögött: Fehér Márton és Gombos Zsolt

Online Marketing Akadémia

Rendhagyó módon ma egyszerre két nagyszerű online marketing szakembert mutatunk be Neked. Gombos Zsolt és Fehér Márton ugyanis évek óta egy csónakban evezve vezetik a rendkívül sikeres, tantermi oktatásról is ismert Online Marketing Akadémiát (OMA).

Tudásuk iparágtól függetlenül már rengetegszer bizonyított. Több száz marketingprojektet, több mint ezer élő képzésen résztvevő cégvezetőt és marketingest, több ezer eladott, otthoni önfejlesztésre alkotott tudásanyagot és több tízezer olvasót, követőt tudhatnak magukénak.

Márton és Zsolt maguk is használják a Webgalambot, amit ügyfeleiknek is szívesen ajánlanak. Hírlevelezésben szerzett sokéves tapasztalataikat egy most megjelent e-mail marketing tudásanyagban összesítették, amit már Te is elérhetsz.

1. Meséljetek egy kicsit nekünk! Hogyan kezdtétek a vállalkozást?

Az Online Marketing Akadémia alapítása előtt mindkettőnknek kis ügynöksége volt, és eléggé benne voltunk a mókuskerékben, ráadásul minden megbeszélésünk edukálással kezdődött, hogy miért is kellene más módszer szerint alkalmazni az online marketinget. Amikor összehozott bennünket a sors, akkor eldöntöttük, hogy inkább nagyban csináljuk ezt az edukálást, oktatást, és a fő célunk a tudás átadása lesz.

Azóta már nagy utat tett meg a cégünk, büszkék vagyunk arra, hogy minden képzésünk telt házas, és több ezren használják az OMA módszert, sikerrel.

2. Nem csak üzlettársak vagytok, de barátok is. Mi a titkotok? Hogyan tudtok hatékonyan együtt dolgozni?

Többségében home office-ban dolgozunk, de online eszközök segítségével mégis olyan mintha egymás mellett ülnénk, viszont ennek megvan az az előnye, hogy ha valakinek szüksége van csendre és nyugalomra, akkor könnyen elvonulhat. Ismerjük már egymás gondolkodásmódját, egymás erősségeit és jól össze tudunk dolgozni, kiegészítjük egymást.

3. Mi tesz boldoggá benneteket az üzleti életben?

Úgy tudjuk megvalósítani önmagunkat, hogy közben nyomot hagyunk az emberekben és hozzá tudunk járulni az ügyfeleink sikereihez. Nagyon jó érzés látni, hogy az egykori tanítványaink használják a tőlünk szerzett tudást és sikereket érnek el!

4. Mit tartotok a leghasznosabb vállalkozói képességnek? És miért?

OmaTalán nem lesz meglepő: az önfejlesztés az egyik legfontosabb képesség. Ugyanakkor az állandó fejlődés mellett, mindenképpen azon az állásponton vagyunk, hogy az alapok mindig működnek, és először azt kell rendbe tenni, megtanulni, és alkalmazni. Ezek után jöhetnek a haladóbb megoldások.

A másik nélkülözhetetlen motívum a kommunikációs képesség, ez ma már offline és online is elengedhetetlen, de szerencsére tanulható.

Harmadikként pedig az analitikai gondolkodásmódra szeretnénk felhívni a figyelmet. Ha valaki ért a számok nyelvén, és képes következtetéseket levonni belőlük, akkor nem nagyon van lehetőség hosszútávon tévedni. A számok a helyes úton tartanak, mutatják, ha valami nem működik, és más irányba kell menni.

De ez önmagában nem elég, mérni is kell. Az online világban pedig minden precízen mérhető.

5. Mennyit segített Nektek az e-mail marketing a kezdeti időkben?

Az első lépések egyike volt, hogy email adatbázist kezdtünk építeni, már az elejétől fogva szegmentáltan. Akkor is, amikor még semmilyen termékünk, és szolgáltatásunk nem volt elérhető. Tehát azt lehet mondani, hogy az email marketing valóban az alapja volt a vállalkozásunk indításnak, és azóta is az egyik legstabilabb, és jól kiszámítható lába.

6. Hogyan írjátok a hírleveleket, kampányleveleket?

Először egyeztetjük a stratégiai pontokat, felosztjuk a feladatokat, és a kivitelezés után, ha van akkora súlya a leveleknek, akkor kontrolláljuk egymás tartalmait. A levelek összeállítása egyébként szerencsére nekünk nem okoz nagy gondot, ha megvan a mondanivaló, akkor viszonylag gyorsan tudunk haladni a kampánylevelekkel. Kiküldés előtt mindig tesztelünk.

7. Ha pénzben kéne kifejeznetek az e-mail címlistátok értékét, mennyit érne Nektek?

Két megközelítést lehet figyelembe venni: az egyik hogy mennyibe került a lista felépítése, a másik hogy ebben a listában mekkora valós potenciál van, mekkora a profit, amit termel. Annyit elárulhatunk, hogy nálunk a kettő között 20x-os megtérülés van, úgy gondoljuk, hogy ezt nyugodtan nevezhetjük remek megtérülésnek.

8. Mi az, amit a Webgalamb hozott a vállalkozásotokba, és miért ajánljátok Ti is az ügyfeleknek?

Főleg az induláskor volt fontos, hogy egy olyan szoftvert használjunk, amely költséghatékony, de ugyanakkor benne vannak azok az legfontosabb funkciók, amelyek nélkülözhetetlenek, a szegmentáláshoz, és a követő sorozatok beállításához. Mai napig sok ügyfelünknek ajánljuk, mert egy megbízható rendszernek ismertük meg, és a legtöbb cég számára hasznos megoldás.

9. Mit tanácsoltok azoknak, akik most kezdik az e-mail marketinget?

Elsőnek itt is a tanulást javasoljuk, mert hosszadalmas és drága mindenre autodidakta módon és saját botlások árán rájönni. Több évnyi utat képes lerövidíteni az, ha valaki jó helyről szerzi az információkat, tapasztalatokat. Ennek szellemében írtuk meg új email marketing témájú tudásanyagunkat, mely már hiányzott a palettáról. Sokan hiányolták tőlünk ezt a témát már korábban. Az email marketing méltatlanul elhanyagolt csatorna, viszont nagyon is érdemes ebbe a területbe is fektetni!

10. Ha csak egy tanácsot adhatnátok egy gyermeknek, aki most kezdi az életet, mi lenne az?

Ne félj hibázni!


Iratkozz fel értesítőnkre és üzenetet kapsz új bejegyzéseinkről:




Nincs még hozzászólás. (szólj hozzá te is)


Szólj hozzá te is: