Webgalamb tudástár

vagy

A két szűrési lehetőség közül egyszerre csak egyet használhatsz!

Visszapattanó levél akkor érkezik a feladóhoz (vagy a külön beállított visszapattanói postafiókba), ha a címzett e-mail kiszolgáló nem tudja fogadni a levelet és visszaküldi a hiba leírásával illetve a hiba kódjával. A visszapattanásnak sokféle oka lehet.

A kapott hibakódok értelmezése:

Hiba üzenet - SMTP/ESMTP leírásuk

211 - Rendszer státusz, vagy rendszer szintű help válasz üzenet
214 - Segítség üzenet (Információ hogyan is kell fogadni a leveleket, csak élő ember számára értelmezhető üzenet)
220 - Szolgáltatás élő, további parancsok megadása lehetséges
221 - Szolgáltatás lekapcsolta a kommunikációt
250 - Parancs elfogadva, sikeresen elvégezve
251 - Ügyfél nem lokális továbbításra kerül
354 - Kezdje meg az e-mail beírását, “.”-al végezhet.
421 - Szolgáltatás nem elérhető
450 - A kért feladata nem végezhető el, a fiók nem elérhető
451 - A kért feladat nem végezhető el, valamilyen probléma áll fent
452 - A kért feladat nem végezhető el, megtelt a háttértároló.
500 - A parancs nem felismerhető, valószínuleg elgépelés történt (pl: túl hosszú parancs lett megadva)
501 - Elgépelés, a paraméterekben, vagy az argomentumokban
502 - Parancs nem alkalmazható
503 - Parancsok sorrendje nem megfelelo
504 - A kiszolgáló nem ismeri a parancsot
550 - A kért feladat nem végezhető el, a fiók nem elérheto (pl: nem létező fiók, spamnek érzékelte az üzenetet a feladó, hozzáférés megtagadva)
551 - Ügyfél nem lokális; próbálja:
552 - A kért feladat elvégzése közben hiba lépett fel(Megtelt a háttértároló)
553 - A kért feladat nem végezhető el, fióknév nem megfelelő
554 - Továbbítási hiba...

Az SMTP szerverek üzenetei 3 fő csoportba sorolhatóak.

2.XXX.XXX: Sikeres parancs. A szerver a parancsot elfogadta, esetleg az „al” pontok változtatásokra hívhatják fel a figyelmet ahhoz, hogy sikeres legyen a küldés.

4.XXX.XXX: Pillanatnyi hiba. Valamilyen olyan pillanatnyi szerver hiba, vagy DNS probléma okozza a hibát mely kicsit késõbb próbálva valószínûleg nem fog fent állni, esetleg domain szintû elgépelés történt…

5.XXX.XXX: Állandó hiba. Ezek olyan hibák melyek az e-mail újraküldésével sem oldhatóak meg.
Nagyvalószínûséggel változtatni kell valamit vagy az e-mailen, vagy a cél szerveren.

Egyes al-osztályok:
X.1.XXX: Feladó vagy címzett e-mail címével van probléma. Általában valamely e-mail cím elgépeléséről van szó, mely kijavítása után az e-mail elküldődik.

X.2.XXX: Ezen DSN (Delivery Status Notification) a címzett e-mail fiókjával kapcsolatos, javítani a szerver oldalon lehet a hibát, általában.

X.3.XXX: Hiba a fogadó szerver oldalán, javítani a szerver üzemeltetője tudja a hibát. Természetesen ez jelentheti akár azt is, hogy létre kell hozni az adott e-mail címet... de pl. ilyenkor társul hozzá egy X.1.X es hibaüzenet is...

X.4.XXX: Hálózati vagy routing problémák, esetleg könyvtár szolgáltatás problémák...

X.5.XXX: Üzent továbbítási protokoll hiba, mely lehet valamely szerver konfiguráció okából, de akár csatlakozási okokból is.

X.6.XXX: Az üzenet tartalmaz hibát, hibás csatolmányt. Javítható ügyfél oldalon és szerver oldalon is, ugyanis ügyfél oldalon is korlátozható a küldendő file típusa pl.

X.7.XXX:
Biztonsági szabályok megszegése esetén visszakapott hibakód...

További bontás al-osztályokra:

X.0.0: Ez az egyetlen hiba üzenet melyből csak az deríthető ki, hogy melyik osztályba tartozik a hiba...

a) E-mail címmel kapcsolatos hiba üzenetek:

X.1.0: A cím ami az üzenetben meg lett adva okozza a hiba üzenetet
X.1.1: A címzett fiókja, e-mail címe nem létezik a megadott szerveztnél (@ előtti rész nem megfelelő) Csak "Makacs" hibák esetén jelentkezik.
X.1.2: A megadott "szolgáltató" nem létezik (@-utáni rész nem megfelelő)
X.1.3: A megadott e-mail címben valahol hiba van.
X.1.4: A megadott e-mail cím több fiókhoz is hozzátartozik a szerveren.
X.1.5: A címzett fiókja élő (Kézbesítési riportok esetén hasznos)
X.1.6: A címzett fiókja valaha létezett, de már nem elérhető a szerveren
X.1.7: A címzett címe nem megfelelő, az e-mail cím bármely részében lehet hiba.
X.1.8: Az e-mail cím domain része nem megfelelő (@-utáni rész) (Nincs reverse mondjuk)

b) Konkrétan e-mail fiókkal kapcsolatos hiba üzenetek:

X.2.0: Annyi információt tudunk csak, hogy a fiókkal van valami probléma. (A fiók létezik)
X.2.1: A fiók él de nem fogad leveleket, ez lehet általános hiba de akár pillanatnyi is. (Korlátozás)
X.2.2: Fiók megtelt: Túllépte az ügyfél a megengedett e-mail tárhelyet.
X.2.3: Üzete hossza túllépte a megengedett hosszt.
X.2.4: A fiók egy levelezési lista fiókja, mely nem volt tovább terjeszthető.

c) Fogadó szerverrel kapcsolatos hibaüzenetek:

X.3.0: A címzett szervere elfogadja az e-maileket, de valami probléma van vele.
X.3.1: A mail-server háttértárolója megtelt.
X.3.2: A szerver melyiken a címzett fiókja van nem fogad leveleket (éppen újraindítás alatt van, esetleg túlterhelt)
X.3.3: Az e-mail által "használt" metódusok elvégzésére a rendszer nem alkalmas.
X.3.4: Az üzenet mérete meghaladja a rendszerben küldhető maximális méretet.
X.3.5: A rendszer nincs a küldött üzenet elfogadására konfigurálva.

d) Hálózati esetleg routing problémák:

X.4.0: Hálózati, routing probléma kategóriájába tartozó hiba, de pontosan nem behatárolható.
X.4.1: A címzett szervere nem fogadja a kapcsolatokat, túlterhelt, vagy tényleg nem fogad levelezés irányú kapcsolatokat
X.4.2: A címzett kiszolgálójával a csatlakozás létrejött, de valamilyen hiba folytán nem lehetett befejezni a megkezdett metódusokat, esetleg time out, vagy egyéb probléma miatt.
X.4.3: Az e-mailt nem lehetett a megadott címzettek felé továbbítani, mert a „Könyvtár Szolgáltatás” nem volt elérhetõ (leggyakrabban DNS hiba)
X.4.4: Nem lehetett az útvonalat meghatározni. (Pl: dns lekérdezés csak SOA rekordot adott vissza)
X.4.5: A szerver nem volt képes az e-mail továbbítására, mert túl nagy volt a queue (A várakozási sor nagysága meghaladta a maximumot)
X.4.6: Az üzenet útvonal hiba miatt nem továbbítható, túl sokszor lett továbbítva, esetleg saját magára van irányítva az e-mail cím.
X.4.7: Az e-mail továbbítási ideje lejárt, (minden szerveren be van állítva egy idő mely időn belül az e-mailt tovább kell adni, ha ez letelik ezt a hibaüzenetet kapja az ügyfél)

e) Továbbítási protokoll hiba:

X.5.0: Nem behatárolható hogy pontosan milyen továbbítási protokoll hiba lépett fel.
X.5.1: A parancs nem támogatott
X.5.2: A Parancs vagy elgépelt, vagy nem felismerhető.
X.5.3: Túl sok címzett
X.5.4: Nem elfogadható argumentumok
X.5.5: Rossz protokoll verzió

f) Üzenet tartalma hibás:

X.6.0: Nem behatárolható, hogy milyen hibát tartalmaz az üzenet.
X.6.1: Vagy a protokoll vagy a továbbításra beállított fogadó rendszer nem megfelelő.
X.6.2: Az üzenet tartalma nem megfelelő, (Spam szűrés esetén, ilyen mehet ki ha nem megfelelő szót, kifejezést tartalmaz a levél)
X.6.3: A továbbítandó e-mail 8-bit-es, de a fogadó szerver csak 7-bit en fogadja el. (A mail szervernek át kéne ezt forgatni)
X.6.4: Az üzenet sikeresen továbbításra kerül, de az üzenet egy része elveszett. (csatolt állomány pl)
X.6.5: Kapcsolat felvétel nem volt sikeres

g) Biztonsági szabályok megsértése esetén kapható hiba üzenetek:

X.7.0: A levél valamilyen biztonsági szerver beállítást sért, de nem tudni milyet.
X.7.1: A levél továbbítására nincs lehetőség, vagy jogosultsági probléma, vagy az üzenet lett visszautasítva.
X.7.2: Nincs joga az adott levelezőlistára e-mailt küldeni.
X.7.3: Biztonságos levélküldésre van szükség, de nem volt rá lehetőség
X.7.4: Az üzenet Biztonságos jelszó hitelesítéssel küldődött, de ezen hitelesítés nem alkalmazható a szerveren.
X.7.5: Titkosítási probléma
X.7.6: Titkosítási forma nem támogatott.
X.7.7: A küldött e-mail nem elfogadható, mert hamisított!